Compresia Dinamică Side-Chain
Pentru că nu reușesc să traduc acest termen – Side-Chain (poate înlănțuire pe laterală? ) – îl voi folosi că atare și voi explica în următorul video cum se poate folosi.
Când folosești un compresor de dinamica în modul Side-Chain, acesta folosește nivelul unui semnal de intrare pentru a determina cantitatea de compresie aplicata unui alt semnal ce trebuie comprimat dinamic. Mixerele de DJ au acest tip de compresie Side-Chain pe intrarea de microfon – când se vorbește la microfon, nivelul muzicii scade automat, în funcție de volumul semnalului ce vine de la microfon.
Semnalul ce vine de la microfon este direcționat către SideChain-ul compresorului astfel încât, atunci când vine semnal de la microfon, compresorul reduce nivelul muzicii.
Așadar, cu nivelul unui semnal (de la microfon în acest caz), comandăm nivelul altui semnal (muzica mixata de DJ).
În muzica trance auzi foarte des efectul unui asemenea compresor, când kick-bass-ul controlează restul sunetelor, în mod special pad-urile (să zicem un sunet continuu de pad-uri, note cu sustain lung) din fundal, să scadă ca nivel în prezența kick-bass-ului.
În următorul video poți vedea cum să faci asta în Cubase, deși metoda se poate aplica cu ușurință pentru orice alt DAW.