Cum sincronizezi loop-urile pe grid
Cum sincronizezi loop-urile pe grid…
…atunci când înregistrarea începe un pic înainte de grid!
Înainte să revin cu detaliile despre latența interfeței audio, am un scurt video cu un mic “truc” despre cum să folosești acel punct pentru a face snapping la grid-ul din Cubase.
Despre latență și rularea în timp real al efecteleor m-au întrebat mulți, după ce am făcut video-ul de pe YouTube cu efectele alea în timp real, cu tot soiul de sunete interesante.
Am să mai fac astfel de video-uri, îmi place să mă joc cu sunetele :).
Am să revin în următoarele zile cu detalii despre cum am făcut, cum funcționează interfețele audio cu efecte în timp real, interfețele cu DSP și cum să folosești efecte în timp real pe oricare dintre ele.
Dar azi am un video scurt cu un mic “truc”.
Mi-e și greu cumva să explic exact în ce constă acest “truc”.
Am și pus ghilimele, că nu e chiar un truc, e o funcție în Cubase, DAR, despre care nu știe mulă lume.
Dacă vezi video-ul, sigur îți dai seama despre ce vorbesc.
Sunt aproape sigur că ai avut nevoie să folosești acel tip de sincronizare în Cubase.
Sau vei avea nevoie! 🙂
Mai ales dacă folosști înregistrări de instrumente reale, care se repetă în loop.
Hai, că în rest, le mai aranjezi manual.
Dar dacă ai de folosit un loop, iar el nu începe FIX unde începe măsura, ci un pic înainte, o să fie greu de sincronizat cu proiectul.
Cine vrea să muncească inutil și migălos?
Dacă faci sincronizarea manual, ori e muncă migăloasă inutilă, ori nu vei sincroniza la fix acel loop.
Dar cu acest “truc” vei putea să faci sincronizarea la perfecție.
Chiar cred că e o funcție mai subtilă a Cubase-ului, și poate ai crezut că nu se poate face nimic pentru a sincroniza acel tip de loop-uri, însă iată o soluție super simplă.
Din cauză că e subtilă, mulți nu știu de ea și nu au folosit-o.
Scrie-mi dacă ai avut vreodată nevoie să știi și să folosești ce am aratat eu în acest video.
Aici e video-ul:
Ne vedem la următorul video despre latența interfeței și cum se folosesc efectele în timp real ;).